خانه / کارگروه ها / فعال اجتماعی / پویشی که «کتابخانه تفکر» را بازسازی خواهد کرد
پویشی که «کتابخانه تفکر» را بازسازی خواهد کرد

پویشی که «کتابخانه تفکر» را بازسازی خواهد کرد

مجمع ناشران انقلاب اسلامی اقدام به راه‌اندازی پویش #آباد_بمان_ایران به منظور تجهیز و راه‌ اندازی مجدد «کتابخانه تفکر» کرده و از ناشران و اهالی فرهنگ و ادب و همچنین گروه‌های جهادی برای پیوستن به این کمپین دعوت به عمل آورده است.

1577103545 - پویشی که «کتابخانه تفکر» را بازسازی خواهد کرد

اواخر آبان ماه سال جاری و در پی سوء استفاده عناصر آشوبگر از اعتراضات مردمی، «کتابخانه تفکر» منطقه نصیرآباد باغستان از توابع شهرستان شهریار استان تهران که در سال ۹۱ افتتاح شده و مجهز به بخش‌های مخزن، کودک و سالن‌های مطالعه مجزا بود، به دست آشوبگران و ایادی دشمن به آتش کشیده شد و حدود ۱۳۰۰۰ جلد کتاب در آتش جهل و کینه اشرار سوخت. این خبر کام کتاب‌دوستان  را تلخ کرد و کودکان و نوجوانان آن منطقه دیگر پناهگاه امن فرهنگی خود را از دست دادند.

بر اساس گفته شاهدان عینی کتابخانه تفکر ساعت ۱۱ شب ۲۵ آبان‌ماه، توسط آشوبگران به آتش کشیده می‌شود و ماشین آتش‌نشانی نیز که برای اطفای حریق این مجموعه به حرکت درآمده بود نیز با ممانعت این افراد مواجه شده بود و آشوبگران پس از درگیری‌ با مأموران آتش‌نشانی، ماشین اطفای حریق را هم به آتش کشیدند.

1577108240 1 1024x682 - پویشی که «کتابخانه تفکر» را بازسازی خواهد کرد

روز یکشنبه اول دی‌ماه جمعی از ناشران و تشکل‌های نشری از کتابخانۀ تفکر بازدید کردند و طی این بازدید که با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیرۀ مجمع ناشران انقلاب اسلامی، رئیس هیئت مدیره انجمن قلم، رئیس انجمن اسلامی ناشران، عبدالعظیم فریدون رئیس انجمن فرهنگی کودک و نوجوان، علی‌اکبر تورانیان رئیس انجمن ناشران دانشگاهی و جمعی از ناشران و فعالان رسانه‌ای و کتابی انجام شد، زهرا رضایی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهریار گزارشی از اتفاقات و خسارت‌های وارد شده به این کتابخانه ارائه کرد.

1577108240 3 1024x682 - پویشی که «کتابخانه تفکر» را بازسازی خواهد کرد

چند روز قبل از این بازدید، مجمع ناشران انقلاب اسلامی اقدام به راه‌اندازی پویش #آباد_بمان_ایرانبه منظور تجهیز و راه‌اندازی مجدد «کتابخانه تفکر» کرده و از ناشران و اهالی فرهنگ و ادب و همچنین گروه‌های جهادی برای پیوستن به این کمپین دعوت به عمل آورده بود.

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در این رابطه گفت: با هماهنگی‌های انجام شده بنا شد یکی از گروه‌های جهادی برای بازسازی عمرانی این کتابخانه وارد عمل شود و امیدواریم در حداقل زمان این کتابخانه که نماد فرهنگ در این شهر است، بازسازی و راه‌اندازی شود.

* کتاب‌هایی اهدایی را کجا تحویل دهیم؟
طی هماهنگی انجام‌شده با نهاد کتابخانه‌های عمومی، مجمع ناشران انقلاب اسلامی به آدرس تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۲ فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۱۴۰ ، کدپستی:۱۳۱۴۶۷۳۸۸۴  کتاب‌های اهدایی را جمع‌آوری می‌کند. همچنین شماره تلفن ۰۹۳۳۶۳۷۰۰۳۳ برای هماهنگی و دریافت کمک‌ها پاسخگوی ناشران، کتاب‌فروشان و صاحبان آثار برای شرکت در این پویش خواهد بود.

1577102689 - پویشی که «کتابخانه تفکر» را بازسازی خواهد کرد

همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همه کتابخانه‌ها را به عنوان پایگاه جمع‌آوری این کمک‌ها معرفی کرده و شماره حساب ۲۶۷۷۲۱۰۰۹ به نام انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهریار، نزد بانک تجارت را برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی اعلام کرده و از علاقه‌مندان خواسته در فیش‌های واریزی عبارت «کمک به بازسازی و تجهیز کتابخانه تفکر» را قید و تصویر آن را به ایمیل ravabetomoomi@tehranpl.ir ارسال کنند.

علاوه براین، عبدالعظیم فریدون رییس انجمن ناشران کودک و نوجوان و علی‌اکبر تورانیان رییس انجمن ناشران دانشگاهی هم اعلام کردند که بخش کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی این کتابخانه را تامین خواهند کرد. ضمن اینکه محسن پرویز، رییس انجمن قلم ایران هم اعلام کرد به زودی فراخوانی برای مشارکت نویسندگان در تامین کتاب‌های این کتابخانه صادر می‌شود تا نویسندگان کتاب‌های خود را جهت اهدا به کتابخانه تفکر بیاورند.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
https://yaran-khorasan.com/8476

مطلب پیشنهادی

کافه گفتگو؛ مـن و تو همـوطـنیم❤بیا باهم حرف بزنیم…

اقدام موثر مجموعه ستاد مشارکت حداکثری لینک با کیفیت: https://mega.nz/file/Q3gAVSCI#B0NynVM_QUzOyA-1v6b2ZGOu2utfze87Z6F4SgyqnJ4 #کافه_گفتگو #ستاد_مردم_ایران #انتخابات به یاران خراسانی در ایتا بپیوندید: ارسال عدد 8 به سرشماره 30001572

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code