پنج شنبه , فروردین ۳۰ ۱۴۰۳
خانه / رویداد ها / اجتماعی / توانایی مدیریت، فلسفه اجتماعی و اخلاق؛ سه عرصه شکست غرب در کرونا
توانایی مدیریت، فلسفه اجتماعی و اخلاق؛ سه عرصه شکست غرب در کرونا

توانایی مدیریت، فلسفه اجتماعی و اخلاق؛ سه عرصه شکست غرب در کرونا

رهبر انقلاب در ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با کرونا:

غرب در آزمون جهانی مقابله با کرونا شکست خورد. غرب و غرب زدگان نمی خواهند این شکست دیده شود اما لازم است ابعاد این ناتوانی بررسی و بیان شود چرا که انتخاب سرنوشت های مهم برای ملتها به این آگاهی ها بستگی دارد.

غربیها در توانایی مدیریتی شان هم شکست خوردند. کرونا در آمریکا و اروپا در مقایسه با دیگر کشورها دیرتر شیوع پیدا کرد یعنی این کشورها فرصت داشتند خود را آماده مواجهه با این ویروس کنند اما آن چنان که باید و شاید نتوانستند که آمار بالای مبتلایان و فوت شدگان در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و مشکلات مختلف مردم در این کشورها از جمله بیکاری، این ناتوانی ها را اثبات می کند.

در فلسفه اجتماعی هم غرب در مسئله مقابله با کرونا شکست خورد. روح و محتوای فلسفه اجتماعی در غرب بر پایه مادیات و پول استوار است به همین علت است که آن ها در موضوع کرونا به سالمندان، افراد مریض، بی پول و عقب مانده بی اعتنایی کردند چرا که این قشرها توانایی کسب پول و ایجاد مادیات را ندارند به همین خاطر شمار زیادی در خانه های سالمندان جان باختند که این واقعیات شکست فلسفه اجتماعی غرب را نیز آشکار می کند.

در نمایش اخلاق عمومی هم شکست خوردند، یعنی با همه ی ادعاهایی که میشود و بعضی از غربزدگان در غیر کشورهای غربی از جمله متأسفانه در کشور خودمان نسبت به مسائل اخلاقی غربی، مبالغات و اینها میکنند، در این هم اینها شکست خوردند. ۹۹/۲/۲۱

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
https://yaran-khorasan.com/10760

مطلب پیشنهادی

6bd0e486fd6f5b4e2bdaad0977f4e6191858 - اجتماع مردمی وعده صادق

اجتماع مردمی وعده صادق

همراه با رجزخوانی حسین طاهری سه شنبه ۲۸ فروردین ساعت ۱۹ حرم مطهر رضوی، رواق امام خمینی #وعده_صادق به یاران خراسانی در ایتا بپیوندید: ارسال عدد 8 به سرشماره 30001572

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code