دسته‌بندی‌ها: یاران خراسانی

قیام خراسانی چه زمانی و با چه هدفی در ایران رخ می دهد؟

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، کارشناس مباحث مهدوی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال تلگرامی آینده نگاری ایران می نویسد:

قیام سید خراسانی از ایران در دورانی  اتفاق می افتد که وضعیت سوریه به هم ریخته و سفیانی در صدد خروج است. قیام سید خراسانی، پیوند وثیقی با خروج سفیانی دارد.

امام باقر (ع) در حدیثی طولانی می فرمایند: « . . . سفیانی لشکری را به سوی کوفه می فرستد که هفتاد هزار نفرند آنها در آنجا به قتل و کشتار و اسارت مردم می پردازند در چنین شرایطی پرچم هایی از سوی خراسان به رهبری سید خراسانی نمایان می شوند که منزلگاه ها را با سرعت چشمگیری طی کرده و پشت سر می گذارند و در میان آنها عده ای از اصحاب حضرت مهدی (ع) هستند.»

امیرالمؤمنین (ع) می فرماید:فرج را از سه چیز انتظار داشته باشید: اختلاف اهل شام بر سر آن چیزی که در میان آنهاست، پرچم های سیاه از خراسان و هراس و سردرگمی مردم در ماه رمضان. و آن حضرت (ع) در حدیث طولانی می فرماید:وقتی سپاه سفیانی به سمت کوفه خارج می شود آنها را برای (درگیری و پیروزی بر) اهل خراسان می فرستد که آنها هم به جهت (یاری) حضرت مهدی (ع) خارج شده اند . سفیانی و سید خراسانی حامل پرچم های سیاه به هم می رسند . در خط مقدم سید خراسانی، شعیب بن صالح است که او با سفیانی درباب اصطخر (منطقه شیراز که نقطه مقابل فرو رفتگی خلیج فارس است) میان آنها جنگ خانمان برانداز و شدیدی صورت می گیرد که پرچم های سیاه پیروز شده و لشکر سفیانی متواری و فراری می شوند . به دنبال آن مردم آرزوی (آمدن) مهدی (ع) را می کنند و او را می جویند . او هم در مکه قیام می کند در حالی که پرچم رسول الله (ص) را به همراه دارد و آن هم در زمانی که مردم از قیام او به خاطر شدت و مدت بلایا و فتنه ها مایوس شده اند.

هدف قیام ایرانیان آزادی قدس است که پس از عبور از عراق آن را فتح کنند . احادیث از حرکتی دسته جمعی و ملی از منطقه اصطخر خبر می دهند که پس از حوادث حجاز و خروج حضرت مهدی (ع) می باشد و اهل مشرق برای استقبال از ایشان برای عبور از عراق و رسیدن به مکه راهی می شوند که حضرت در اصطخر با آنها ملاقات کرده و آنها هم در همانجا با ایشان بیعت می کنند و به همراهی او با سفیانی می جنگند… .

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
hoda

اشتراک گذاری
منتشر شده توسط
hoda

پست‌های اخیر

اعلام آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای پذیرش دانشجویان اخراج شده آمریکایی

مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد طی نامه‌ای به نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل…

3 ساعت پیش

مشهد مهربان

مراسم گلریزان کمک به آزادی، زندانیان جرائم غیر عمد با حضور نام آوران و پهلوانان…

6 ساعت پیش

جلسه درس اخلاق و مناجات خوانی

پای درس حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت با نوای : حاج احد سبزی یکشنبه ۹ اردیبهشت‌۱۴۰۳، ساعت…

7 ساعت پیش

سلسله جلسات امام خوانی

بازخوانی، تحلیل و مباحثه پیرامون سخنرانی رهبری در دیدار با کارگران دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳،…

7 ساعت پیش

در بیکران تاریخ…

نیلگون دریای زیبا و عظیم پارس نام با وقارت از قدیم دهم اردیبهشت همزمان با…

7 ساعت پیش

آقای نادر

ویژه برنامه دومین سالگرد رحلت استاد هنر رسانه و انقلاب زنده یاد نادر طالب زاده…

9 ساعت پیش