دوشنبه , اردیبهشت ۱۰ ۱۴۰۳
خانه / کار ویژه / یاران خراسانی / خوبان خراسانی / خوبان خراسانی – شهید حسن آقاسی زاده شعرباف (۱۳۳۸ مشهد – ۱۳۶۶ ماووت/مشهد)
خوبان خراسانی – شهید حسن آقاسی زاده شعرباف (۱۳۳۸ مشهد – ۱۳۶۶ ماووت/مشهد)

خوبان خراسانی – شهید حسن آقاسی زاده شعرباف (۱۳۳۸ مشهد – ۱۳۶۶ ماووت/مشهد)

در دوران نوجوانی چون علاقمند به مسائل دینی بود اکثر مسائل رساله حضرت امام خمینی را حفظ کرده و کتاب های شهید مطهری را مطالعه می کرد. در زمان اوج‌گیری انقلاب به علت توزیع اعلامیه های امام در میان مردم، توسط ساواک بازداشت شد. با طی کردن چند سال تحصیلی به طور جهشی در مقاطع دبستان و دبیرستان دیپلم را با بالاترین معدل در سال ۱۳۵۶ دریافت کرد و به پیشنهاد آموزش و پرورش و با استعلام از دفتر نمايندگي امام (ره) در قم برای ادامه تحصیل عازم کانادا شد. در کانادا فعالیت چشمگیری در انجمن اسلامی دانشجویان مسلمان داشت.

پروفایل 43 - خوبان خراسانی - شهید حسن آقاسی زاده شعرباف (1338 مشهد – 1366 ماووت/مشهد)

او يکی از مؤثرترين نيروهای فرهنگی در برگزاری مجالس مذهبی و علمی در دفاع از حريم اسلام و مكتب تشيع برای ارشاد و هدايت دانشجويان مسلمان و غيرمسلمان بود. زمانی که امام خمینی (ره) در پاریس بودند درسش را نیمه تمام گذاشت و با تعدادی از دانشجویان مسلمان ایرانی از قاره آمریکا به اروپا رفتند تا از امام (ره) این سؤال را بپرسند که آیا درس را تمام کنند یا همراه ایشان برای ادامه مبارزه به تهران بروند؟ یک روز امام (ره) همه دانشجویان را در نوفل لوشاتو جمع کردند. یکی یکی از آنها سؤال کردند «خود را معرفی کنید. از کجا آمده اید؟ شغلتان چیست؟ چطور به اینجا آمده اید؟» وقتی امام فهمیدند این ها دانشجو هستند به آن ها فرمودند: «همگی برگردید و ادامه تحصیل بدهید. ما در آینده نزدیک به وجود شما احتیاج داریم. بروید و حتی اگر توانستید از ترم های تابستانی استفاده کنید و زمان تحصیل را کمتر کنید. در آینده نزدیک شما باید بیایید ایران و جایگزین طاغوتی ها بشوید. حتماً بروید. یک لحظه هم تأخیر جایز نیست.» به محض کسب تکلیف به کانادا بازگشت و طبق فرمان مرادش چنان شتابی در کسب علوم گرفت که با ترم های تابستانی و واحدهای اضافی مدارک لیسانس در رشته سازه ها و فوق لیسانس در رشته پل‌سازی در مدت ۵ سال با معدل بالا در دانشگاه تورنتو کانادا را دریافت کرد به طوری که کارشناسان و نخبگان کانادا از این واقعه متعجب شدند و با اعزام خبرنگاران مختلف از او درخواست اقامت کردند. پیشنهاد حقوق بالایی را به او دادند ولی نکته‌ی اصلی معمای حقیر اینجاست که ایشان گفت: «باید به ایران برگردم و به ملتم خدمت کنم. مدیون آنها هستم.» آنها هم به بهانه های مختلف از تحویل مدرک تحصیلی خودداری کردند. سردار شهید از دریافت مدرک چشم پوشی کرد و چند سال بعد از بازگشت به ایران ناچار شدند مدرک تحصیلی را برایش به آموزش عالی ارسال کنند. در سال ۱۳۶۱ به ایران بازگشت و وارد نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. به دلیل لیاقت و ابراز شایستگی در معاونت فنی و مهندسی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه مشغول انجام وظیفه شد. پس از مدتی، مأمور تأسیس قرارگاه های «صراط المستقیم» و «خاتم الانبیاء» گشت. از ابتدای ورود به جبهه های حق علیه باطل تا هنگام شهادت، در ۲۴۰۰ پروژه کوچک و بزرگ از خط مقدم تا عقبه شهرها، شرکت داشت. سرانجام در ۲۸ مهرماه ۱۳۶۶ در منطقه ماووت عراق ندای حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش در بهشت ثامن صحن آزادی حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
https://yaran-khorasan.com/19166

مطلب پیشنهادی

00 14 243x165 - خوبان خراسانی - مرحوم حسین آقا ملک (1250 مشهد - 1351 تهران/مشهد)

خوبان خراسانی – مرحوم حسین آقا ملک (۱۲۵۰ مشهد – ۱۳۵۱ تهران/مشهد)

حسین آقا ملک معروف به حاج حسین ملک از بزرگترین واقفین تاریخ معاصر چشم به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code